Здравейте, сглобих едно аварийно UPS захранване по тази схема, но основния недъг е че честотата е изключително нестабилна и се влияе от захранващото напрежение на интегралната схема, като при спадане на напрежението пада и честотата докато не стане прекалено ниска и изгорят крайните транзистори. Един от начините да се ограничи това влияние е като интегралната схема се захрани с минималното напрежение, стабилизирано с ценеров диод и нормалната честота се настрои на това захранващо напрежение, което в схемата не е направено. Освен това долното реле е излишно, тъй като токът на интегралната схема е незначителен и то може да се замести с обикновен биполярен PNP транзистор. Също така вторият трансформатор за зареждане на акумулатора също е излишен, защото като зарядно можем да използваме инверторния трансформатор, като му подадем обратно напрежение от мрежата, а като изправител ще послужат полевите транзистори, които са с вграден диод и тъй като трансформатора е със средна точка ще получим двупътно изправяне, което ще се подаде на акумулатора. За целта е необходимо да свържем само едно реле с намотка за променливо напрежение 220V с 2 контакта- един нормално затворен
К1B, през който да се захрани интегралната схема (този контакт тук е нужен защото двете вериги са разделени и не може да се изпълни с транзистор, освен ако не съставим галванична маса) и друг нормално отворен контакт
К1A, който да свърже единия край на вторичната намотка, която се явява първична за мрежовото напрежение и се свърже към изходния контакт "Шуко", а бобината я свържем към входното мрежово напрежение. Ако напрежението към акумулатора не е достатъчно високо, можем паралелно към него да добавим филтров кондензатор 1000мкф, който да го вдигне с 1,41 пъти, но в никакъв случай да не го свържем към интегралната, защото когато релето я изключи той ще продължи да я захранва и постепенно ще падне честотата и ще изгорят крайните транзистори, затова той трябва да е свързан преди релето. Но тъй като акумулатора непрекъснато ще се зарежда и не може просто да го откачим, затова последователно на него трябва да свържем мощен диод, с право напрежение под 1V, например диод на "Шотки" MBR2060 и паралелно към него свържем ключ с който да включим в режим на зареждане. Но понеже диода внася немалки загуби до 0,7V, то изходното напрежение ще спадне с 10-15V и за да ги избегнем трябва да затворим шунтиращия ключ, но е вредно да го затворим в авариен режим защото ще се получи скок в напрежението. Затова е по-добре да добавим второ реле RY2 (фиг. 2) на което паралелно на нормално отворения контакт
K2A свържем бутон
B, а другия контакт
K2B свържем паралелно на
K1B на другото реле. Включването на зарядното става с еднократно натискане на бутона, а спирането чрез моментно изключване от мрежата, но може и чрез допълнителен нормално затворен бутон свързан последователно на контакта
K2A. Друго просто решение е вместо полеви транзистори с вграден диод сложим биполярни и отделно свържем двупътен изправител с един двоен диод на "Шотки" MBR2060 и стабилизатор както е по схемата.
На подобен принцип са изпълнени някои вносни захранвания на които от главния инверторен трансформатор е изведена допълнителна намотка с мостов изправител и стабилизатор, специално за зареждане на акумулатора, а първичната е разделена на две части, като в дежурен режим работи цялата намотка и така към акумулатора се подава понижено напрежение 8V, като в този случай през него не тече заряден ток, а зареждането автоматично се включва от стабилизатора на допълнителната намотка, както е и при тази схема, но с един общ трансформатор. Когато захранването се включи в авариен режим, тогава високоволтовата намотка се превключва на по-късата част, но така трансформатора работи в утежнен режим и така той може да отдаде по-голяма мощност за кратко време, не повече от 10-15мин., в противен случай той ще прегрее. Затова при тези захранвания с вградена батерия не бива да свързваме външен акумулатор с по-голям капацитет от предписаният.
http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=89418