www.kn34pc.com

Форум на силистренските радиолюбители
Дата и час: 10 Дек 2023, 14:11

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 26 Сеп 2015, 15:08 
Offline

Регистриран на: 18 Май 2013, 18:24
Мнения: 50
Местоположение: Пловдив
Здравейте, сглобих едно аварийно UPS захранване по тази схема, но основния недъг е че честотата е изключително нестабилна и се влияе от захранващото напрежение на интегралната схема, като при спадане на напрежението пада и честотата докато не стане прекалено ниска и изгорят крайните транзистори. Един от начините да се ограничи това влияние е като интегралната схема се захрани с минималното напрежение, стабилизирано с ценеров диод и нормалната честота се настрои на това захранващо напрежение, което в схемата не е направено. Освен това долното реле е излишно, тъй като токът на интегралната схема е незначителен и то може да се замести с обикновен биполярен PNP транзистор. Също така вторият трансформатор за зареждане на акумулатора също е излишен, защото като зарядно можем да използваме инверторния трансформатор, като му подадем обратно напрежение от мрежата, а като изправител ще послужат полевите транзистори, които са с вграден диод и тъй като трансформатора е със средна точка ще получим двупътно изправяне, което ще се подаде на акумулатора. За целта е необходимо да свържем само едно реле с намотка за променливо напрежение 220V с 2 контакта- един нормално затворен К1B, през който да се захрани интегралната схема (този контакт тук е нужен защото двете вериги са разделени и не може да се изпълни с транзистор, освен ако не съставим галванична маса) и друг нормално отворен контакт К1A, който да свърже единия край на вторичната намотка, която се явява първична за мрежовото напрежение и се свърже към изходния контакт "Шуко", а бобината я свържем към входното мрежово напрежение. Ако напрежението към акумулатора не е достатъчно високо, можем паралелно към него да добавим филтров кондензатор 1000мкф, който да го вдигне с 1,41 пъти, но в никакъв случай да не го свържем към интегралната, защото когато релето я изключи той ще продължи да я захранва и постепенно ще падне честотата и ще изгорят крайните транзистори, затова той трябва да е свързан преди релето. Но тъй като акумулатора непрекъснато ще се зарежда и не може просто да го откачим, затова последователно на него трябва да свържем мощен диод, с право напрежение под 1V, например диод на "Шотки" MBR2060 и паралелно към него свържем ключ с който да включим в режим на зареждане. Но понеже диода внася немалки загуби до 0,7V, то изходното напрежение ще спадне с 10-15V и за да ги избегнем трябва да затворим шунтиращия ключ, но е вредно да го затворим в авариен режим защото ще се получи скок в напрежението. Затова е по-добре да добавим второ реле RY2 (фиг. 2) на което паралелно на нормално отворения контакт K2A свържем бутон B, а другия контакт K2B свържем паралелно на K1B на другото реле. Включването на зарядното става с еднократно натискане на бутона, а спирането чрез моментно изключване от мрежата, но може и чрез допълнителен нормално затворен бутон свързан последователно на контакта K2A. Друго просто решение е вместо полеви транзистори с вграден диод сложим биполярни и отделно свържем двупътен изправител с един двоен диод на "Шотки" MBR2060 и стабилизатор както е по схемата.

На подобен принцип са изпълнени някои вносни захранвания на които от главния инверторен трансформатор е изведена допълнителна намотка с мостов изправител и стабилизатор, специално за зареждане на акумулатора, а първичната е разделена на две части, като в дежурен режим работи цялата намотка и така към акумулатора се подава понижено напрежение 8V, като в този случай през него не тече заряден ток, а зареждането автоматично се включва от стабилизатора на допълнителната намотка, както е и при тази схема, но с един общ трансформатор. Когато захранването се включи в авариен режим, тогава високоволтовата намотка се превключва на по-късата част, но така трансформатора работи в утежнен режим и така той може да отдаде по-голяма мощност за кратко време, не повече от 10-15мин., в противен случай той ще прегрее. Затова при тези захранвания с вградена батерия не бива да свързваме външен акумулатор с по-голям капацитет от предписаният.
http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=89418


Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 545.46 KiB | Прегледано 4341 пъти ]
2.jpg
2.jpg [ 544.89 KiB | Прегледано 4341 пъти ]
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 18 Юли 2018, 11:51 
Offline

Регистриран на: 24 Апр 2008, 20:55
Мнения: 2
Този юпиес наистина е пълен с грешки от към конструктора. Мени си честотата, не се изключва при слаба батерия, чаргера е гаден, запалва се понякога при слаба батерия. Колега имате грешка в схемата.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Форумът се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com