spoika.info

Форум за електроника
Дата и час: 11 Дек 2019, 12:24

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2011, 15:45 
Offline
потребител
Аватар

Регистриран на: 08 Авг 2011, 21:09
Мнения: 7
Местоположение: Карлово/Сопот
slav4o.com написа:
Здравей. Интересува ме във въпросната схема крайния транзистор КТ812 с какъв друг може да се замени, например MJE13007 или пък някакъв MOS транзистор, възможно ли е например IRFZ48N ако се сложат ценери за 50-60 волта :)

По принцип КТ812 се използва в импулсните захранвания на по-старите руски телевизори. С успех можете да сложите в случая KT838, KT872, BU508/D, BU2508/D, S2000 или какъвто и да е високоволтов транзистор Uce >700V. А иначе схемата, която е показал колегата от първия пост си работи доста добре. Искрата в случая е на 1 (един) см. и направо можеш да си запалиш цигара от нея. Проблема е, че бобината трябва да ти е читава и да е предназначена за работа с такъв вид запалки. Иначе самата тя може да се запали. Имах на времето Вартбург и си рабори доста време с такива запалки - три на брой, за всеки цилиндър.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 09 Авг 2011, 16:02 
Offline
потребител
Аватар

Регистриран на: 08 Авг 2011, 21:09
Мнения: 7
Местоположение: Карлово/Сопот
dian_dimitrov написа:
quad написа:
slav4o.com написа:
...


Искаш да преработиш системата с датчик на хол? За каква кола е това или за спорта само?


Това ме интерисува и мен, имам приятел с трабант и му изгоря електрониката, за сега съм се насочил към датчик на ХОЛ от компютърен вентилатор но просто трябва да имам малко време да седна да помисля.

Колега едва ли това ти запитване вече е актуално. Само за протокола - както вече писах по-горе, имах Вартбург. Той работи няколко години с електронна запалка. В последствие смених изцяло плочката на Вартбурга с нова, в която монтирах три броя оптикоелектронни датчици 6H2144 вместо датчици на Хол. От там нататък три броя LM311, три броя драйвери BU508D и на бобината. Моторетката полудя -започна да гори къде по-малко, палеше без проблем от половин оборот и т.н. С две думи, "цялата пара отиваше в локомотива, а не в свирката" в случая в чукчетата във вид на искри и други подобни екстри. Този вид електронен датчик и запалка и днес са актуални за четиритактовите возила.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форумът се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com