spoika.info

Форум за електроника
Дата и час: 16 Дек 2019, 03:19

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2007, 12:57 
Offline
Site Admin

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 17:34
Мнения: 67
Местоположение: vn/trg
Скоро ще пусна една книжка, в която прочетох че за подобряване характеристиките на ДВГ-то е необходимо продължителността на искрата да е 2мс, напрежението 30-35кВ и разстоянието между електродите 1.2мм. Решил съм да пробвам дали това е така и реално какво е подобрението, като на първо време усъвършенствам схемата на електронно запалване оттук:
http://quad.hit.bg/elektronno%20zapalvane/shema1.jpg
За целта мисля да добавя чакащ мултивибратор 4047 и стабилизатор на напрежение за нея с 7808. Схемата в работна версия на Алтиум дизайнер 6 съм дал в прикачения файл и в pdf.


Прикачени файлове:
elektronno_zz_v4.zip [95.42 KiB]
1692 пъти
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 24 Ное 2007, 15:36 
Offline
Site Admin

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 17:34
Мнения: 67
Местоположение: vn/trg
Допълнението към схемата вече е готово и тествано. Направено е така, че просто да се сложи приставката без да се налага да се правят промени по оригиналната схема. В прикачения файл е дадено всичко необходимо за тези, които желаят да пробват. Подобрение в ниските обороти няма, но при високите се усеща. Тримера трябва да е настроен на около 40к, като точната му стойност се установява опитно. Може да се наложи да се пипне и малко предварението за оптимален разултат.


Прикачени файлове:
ez6.zip [657.68 KiB]
1459 пъти
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2007, 00:29 
Offline
Site Admin

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 17:34
Мнения: 67
Местоположение: vn/trg
Следващ вариант на схемата ще тествам в идните дни. Разликата е, че при това решение вместо 4047 използвам таймер 555. Версия 2 е когато за един сигнал вкарвам 3 импулса. Схемите са дадени в прикачения файл.


Прикачени файлове:
elektronno.zip [774.58 KiB]
1443 пъти
Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Мар 2008, 16:23 
Offline
потребител

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 19:27
Мнения: 11
Местоположение: Велико Търново #bgelectronics
Здравей. Интересува ме във въпросната схема крайния транзистор КТ812 с какъв друг може да се замени, например MJE13007 или пък някакъв MOS транзистор, възможно ли е например IRFZ48N ако се сложат ценери за 50-60 волта :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 23 Мар 2008, 23:22 
Offline
Site Admin

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 17:34
Мнения: 67
Местоположение: vn/trg
slav4o.com написа:
Здравей. Интересува ме във въпросната схема крайния транзистор КТ812 с какъв друг може да се замени, например MJE13007 или пък някакъв MOS транзистор, възможно ли е например IRFZ48N ако се сложат ценери за 50-60 волта :)


Ако смениш мощния транзистор с MOS ще стане по-просто, но не точно по начина по който описваш. В крайна сметка съм оставил разработката в едно полежение и не мисля да я пипам повече, дори крайния вариант не съм го начертал, просто си стой в кутийка в колата. Идеята беше не да правя ново импулсно, а да доправя стара разработка. Затова и руския транзистор остана. Не виждам смисал да слагаш по-скъп транзистор при положение че този се намира лесно и с хубав радиатор няма проблеми.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 24 Мар 2008, 19:57 
Offline
потребител

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 19:27
Мнения: 11
Местоположение: Велико Търново #bgelectronics
Мда, не ми харесва че е ТО-3 а примерно MJE13007 много по-лесно се закрепва (само с един винт) а и е по-малък. Смятам по-нататък да експериментирам схемата но със датчик, а не с чукче.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 26 Мар 2008, 01:24 
Offline
Site Admin

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 17:34
Мнения: 67
Местоположение: vn/trg
slav4o.com написа:
...


Искаш да преработиш системата с датчик на хол? За каква кола е това или за спорта само?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 13 Май 2008, 09:47 
Offline
потребител

Регистриран на: 24 Сеп 2006, 23:08
Мнения: 10
quad написа:
slav4o.com написа:
...


Искаш да преработиш системата с датчик на хол? За каква кола е това или за спорта само?


Това ме интерисува и мен, имам приятел с трабант и му изгоря електрониката, за сега съм се насочил към датчик на ХОЛ от компютърен вентилатор но просто трябва да имам малко време да седна да помисля.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 25 Май 2008, 16:26 
Offline
Site Admin

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 17:34
Мнения: 67
Местоположение: vn/trg
dian_dimitrov написа:
Това ме интерисува и мен, имам приятел с трабант и му изгоря електрониката, за сега съм се насочил към датчик на ХОЛ от компютърен вентилатор но просто трябва да имам малко време да седна да помисля.


По-лесно направо от някоя морга някое старо да преработиш, по лесно ще е мисля.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2008, 00:02 
Offline
потребител

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 19:27
Мнения: 11
Местоположение: Велико Търново #bgelectronics
Meн ме интересуваше за Вартбург. Засега нищо не съм правил. Имах идеея да го правя със 2 предварения. Обаче става сложна работата защото ми трябват цели три запалвания с по 2 датчика. И става много сложно. Смятам да превключвам датчиците със ключе прикрепено към втората клапа на карбуратора, т.е. те да са на малко по-голямо предварение тези които ще се включват, като давам повече газ :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 02 Юни 2008, 14:39 
Offline
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 00:04
Мнения: 14
защо ключе, хората отдавна слагат потенциометри :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 08 Юни 2008, 23:08 
Offline
потребител

Регистриран на: 24 Сеп 2006, 23:08
Мнения: 10
slav4o.com написа:
Meн ме интересуваше за Вартбург. Засега нищо не съм правил. Имах идеея да го правя със 2 предварения. Обаче става сложна работата защото ми трябват цели три запалвания с по 2 датчика. И става много сложно. Смятам да превключвам датчиците със ключе прикрепено към втората клапа на карбуратора, т.е. те да са на малко по-голямо предварение тези които ще се включват, като давам повече газ :)


Виж това за предварението го гледах в сайта на радиолоцмана - www.rlocman.ru ако ти се занимавам има си секция за автомобили, там имаше подобни схеми и предварението се наглася плавно спрямо оборотите, така че може би ще се постигне много по-добра ефективност :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 16 Юли 2008, 22:06 
Offline
потребител

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 19:27
Мнения: 11
Местоположение: Велико Търново #bgelectronics
Ами специлано за двутактовите двигатели не е необходимо променливо предварение. По принцип на Вартбурга е постоянно 22 градуса. В случая не е наложително, евентуално може да ми потрябва за оптимизация, ако реша да направя втората камера на карбуратора със по-обогатена смес, тогава има известен смисъл. Иначе си работи перфектно с постоянно предварение в целия оборотен диапазон докъм 8000 оборота. Това важи и за Трабанта. Доколкото знам електронното на трабанта е с датчици на хол. Това което не ми е ясно точно как да се направи механиката с датчиците, трябват магнити, има ли някакъв проблем ако са монтирани на маховика, който е метален. Какви магнитчета да използвам, за да не изхвърчат от центробежната сила.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 22 Юли 2009, 19:00 
Offline
потребител

Регистриран на: 22 Юли 2009, 18:53
Мнения: 1
slav4o.com написа:
Мда, не ми харесва че е ТО-3 а примерно MJE13007 много по-лесно се закрепва (само с един винт) а и е по-малък. Смятам по-нататък да експериментирам схемата но със датчик, а не с чукче.


Здравейте всички. колега искам да те питам след като си решил да експериментираш с датчик на Хол, дали нямаш някаква схема,която да имитира датчика на Хол, защото аз разполагам с едно електронно запалване но е за коли с датчик на Хол, а аз съм с чукче на моята (Лада 1500S)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: 20 Сеп 2009, 22:52 
Offline
Site Admin

Регистриран на: 13 Сеп 2006, 17:34
Мнения: 67
Местоположение: vn/trg
dddevil написа:
Здравейте всички. колега искам да те питам след като си решил да експериментираш с датчик на Хол, дали нямаш някаква схема,която да имитира датчика на Хол, защото аз разполагам с едно електронно запалване но е за коли с датчик на Хол, а аз съм с чукче на моята (Лада 1500S)


Дори не се налага да правиш имитация, вземаш някое делко старо от моргата, вадиш го и вместо да се върти от разпределителния вал го завърташ от някое електромоторче и си готов с реален тренажор. Ако ти е кеф може и моторчето със схема за регулиране на оборотите да направиш, но си мисля че спокойно можеш да ползваш за целта обикновена дрелка. Слагаш и подходящо по диаметър свредло с къс гумен маркуч от него предаваш движението към вала на делкото и така и си решаваш проблема със съосието. Не съм го пробвал, но мисля че ще работи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Форумът се задвижва от phpBB® Forum Software © phpBB Group
Преведено от yarnaudov.com