spoika.info
http://www.kn34pc.com/spoika/forums/

Електронно запалване - подобрения
http://www.kn34pc.com/spoika/forums/viewtopic.php?f=17&t=62
Страница 1 от 2

Автор:  quad [ 12 Ное 2007, 12:57 ]
Заглавие:  Електронно запалване - подобрения

Скоро ще пусна една книжка, в която прочетох че за подобряване характеристиките на ДВГ-то е необходимо продължителността на искрата да е 2мс, напрежението 30-35кВ и разстоянието между електродите 1.2мм. Решил съм да пробвам дали това е така и реално какво е подобрението, като на първо време усъвършенствам схемата на електронно запалване оттук:
http://quad.hit.bg/elektronno%20zapalvane/shema1.jpg
За целта мисля да добавя чакащ мултивибратор 4047 и стабилизатор на напрежение за нея с 7808. Схемата в работна версия на Алтиум дизайнер 6 съм дал в прикачения файл и в pdf.

Прикачени файлове:
elektronno_zz_v4.zip [95.42 KiB]
1692 пъти

Автор:  quad [ 24 Ное 2007, 15:36 ]
Заглавие:  Re: Електронно запалване - подобрения

Допълнението към схемата вече е готово и тествано. Направено е така, че просто да се сложи приставката без да се налага да се правят промени по оригиналната схема. В прикачения файл е дадено всичко необходимо за тези, които желаят да пробват. Подобрение в ниските обороти няма, но при високите се усеща. Тримера трябва да е настроен на около 40к, като точната му стойност се установява опитно. Може да се наложи да се пипне и малко предварението за оптимален разултат.

Прикачени файлове:
ez6.zip [657.68 KiB]
1460 пъти

Автор:  quad [ 30 Ное 2007, 00:29 ]
Заглавие:  Re: Електронно запалване - подобрения

Следващ вариант на схемата ще тествам в идните дни. Разликата е, че при това решение вместо 4047 използвам таймер 555. Версия 2 е когато за един сигнал вкарвам 3 импулса. Схемите са дадени в прикачения файл.

Прикачени файлове:
elektronno.zip [774.58 KiB]
1443 пъти

Автор:  slav4o.com [ 23 Мар 2008, 16:23 ]
Заглавие: 

Здравей. Интересува ме във въпросната схема крайния транзистор КТ812 с какъв друг може да се замени, например MJE13007 или пък някакъв MOS транзистор, възможно ли е например IRFZ48N ако се сложат ценери за 50-60 волта :)

Автор:  quad [ 23 Мар 2008, 23:22 ]
Заглавие: 

slav4o.com написа:
Здравей. Интересува ме във въпросната схема крайния транзистор КТ812 с какъв друг може да се замени, например MJE13007 или пък някакъв MOS транзистор, възможно ли е например IRFZ48N ако се сложат ценери за 50-60 волта :)


Ако смениш мощния транзистор с MOS ще стане по-просто, но не точно по начина по който описваш. В крайна сметка съм оставил разработката в едно полежение и не мисля да я пипам повече, дори крайния вариант не съм го начертал, просто си стой в кутийка в колата. Идеята беше не да правя ново импулсно, а да доправя стара разработка. Затова и руския транзистор остана. Не виждам смисал да слагаш по-скъп транзистор при положение че този се намира лесно и с хубав радиатор няма проблеми.

Автор:  slav4o.com [ 24 Мар 2008, 19:57 ]
Заглавие: 

Мда, не ми харесва че е ТО-3 а примерно MJE13007 много по-лесно се закрепва (само с един винт) а и е по-малък. Смятам по-нататък да експериментирам схемата но със датчик, а не с чукче.

Автор:  quad [ 26 Мар 2008, 01:24 ]
Заглавие: 

slav4o.com написа:
...


Искаш да преработиш системата с датчик на хол? За каква кола е това или за спорта само?

Автор:  dian_dimitrov [ 13 Май 2008, 09:47 ]
Заглавие: 

quad написа:
slav4o.com написа:
...


Искаш да преработиш системата с датчик на хол? За каква кола е това или за спорта само?


Това ме интерисува и мен, имам приятел с трабант и му изгоря електрониката, за сега съм се насочил към датчик на ХОЛ от компютърен вентилатор но просто трябва да имам малко време да седна да помисля.

Автор:  quad [ 25 Май 2008, 16:26 ]
Заглавие: 

dian_dimitrov написа:
Това ме интерисува и мен, имам приятел с трабант и му изгоря електрониката, за сега съм се насочил към датчик на ХОЛ от компютърен вентилатор но просто трябва да имам малко време да седна да помисля.


По-лесно направо от някоя морга някое старо да преработиш, по лесно ще е мисля.

Автор:  slav4o.com [ 02 Юни 2008, 00:02 ]
Заглавие: 

Meн ме интересуваше за Вартбург. Засега нищо не съм правил. Имах идеея да го правя със 2 предварения. Обаче става сложна работата защото ми трябват цели три запалвания с по 2 датчика. И става много сложно. Смятам да превключвам датчиците със ключе прикрепено към втората клапа на карбуратора, т.е. те да са на малко по-голямо предварение тези които ще се включват, като давам повече газ :)

Автор:  administrator [ 02 Юни 2008, 14:39 ]
Заглавие: 

защо ключе, хората отдавна слагат потенциометри :)

Автор:  dian_dimitrov [ 08 Юни 2008, 23:08 ]
Заглавие: 

slav4o.com написа:
Meн ме интересуваше за Вартбург. Засега нищо не съм правил. Имах идеея да го правя със 2 предварения. Обаче става сложна работата защото ми трябват цели три запалвания с по 2 датчика. И става много сложно. Смятам да превключвам датчиците със ключе прикрепено към втората клапа на карбуратора, т.е. те да са на малко по-голямо предварение тези които ще се включват, като давам повече газ :)


Виж това за предварението го гледах в сайта на радиолоцмана - www.rlocman.ru ако ти се занимавам има си секция за автомобили, там имаше подобни схеми и предварението се наглася плавно спрямо оборотите, така че може би ще се постигне много по-добра ефективност :)

Автор:  slav4o.com [ 16 Юли 2008, 22:06 ]
Заглавие: 

Ами специлано за двутактовите двигатели не е необходимо променливо предварение. По принцип на Вартбурга е постоянно 22 градуса. В случая не е наложително, евентуално може да ми потрябва за оптимизация, ако реша да направя втората камера на карбуратора със по-обогатена смес, тогава има известен смисъл. Иначе си работи перфектно с постоянно предварение в целия оборотен диапазон докъм 8000 оборота. Това важи и за Трабанта. Доколкото знам електронното на трабанта е с датчици на хол. Това което не ми е ясно точно как да се направи механиката с датчиците, трябват магнити, има ли някакъв проблем ако са монтирани на маховика, който е метален. Какви магнитчета да използвам, за да не изхвърчат от центробежната сила.

Автор:  dddevil [ 22 Юли 2009, 19:00 ]
Заглавие: 

slav4o.com написа:
Мда, не ми харесва че е ТО-3 а примерно MJE13007 много по-лесно се закрепва (само с един винт) а и е по-малък. Смятам по-нататък да експериментирам схемата но със датчик, а не с чукче.


Здравейте всички. колега искам да те питам след като си решил да експериментираш с датчик на Хол, дали нямаш някаква схема,която да имитира датчика на Хол, защото аз разполагам с едно електронно запалване но е за коли с датчик на Хол, а аз съм с чукче на моята (Лада 1500S)

Автор:  quad [ 20 Сеп 2009, 22:52 ]
Заглавие: 

dddevil написа:
Здравейте всички. колега искам да те питам след като си решил да експериментираш с датчик на Хол, дали нямаш някаква схема,която да имитира датчика на Хол, защото аз разполагам с едно електронно запалване но е за коли с датчик на Хол, а аз съм с чукче на моята (Лада 1500S)


Дори не се налага да правиш имитация, вземаш някое делко старо от моргата, вадиш го и вместо да се върти от разпределителния вал го завърташ от някое електромоторче и си готов с реален тренажор. Ако ти е кеф може и моторчето със схема за регулиране на оборотите да направиш, но си мисля че спокойно можеш да ползваш за целта обикновена дрелка. Слагаш и подходящо по диаметър свредло с къс гумен маркуч от него предаваш движението към вала на делкото и така и си решаваш проблема със съосието. Не съм го пробвал, но мисля че ще работи.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/